lördag 3 maj 2014

Nya tag

Gårdagen blev en härlig dag tillsammans med min väninna. Vi åkte genom ett underbart landskap med gula rapsfält och sprakande grönska. Hamnade på ett annorlunda ställe där både själ och kropp fick sig en rejäl dos. God mat, vackra inredningsprylar, trädgård med växter och ett växthus fyllt med blommande växter. Kan det bli bättre? Knappast. Man slås av hur många smultronställen det finns inom en radie av kanske 10 mil. Så många som satsar på ett annorlunda upplägg där man kan njuta av både mat och att bara vara i en kreativ och inspirerande miljö. Att dessutom få med sig idéer hem är aldrig fel. Ja så var det ju det där loppisbesöket också...




Jo då, där fanns mycket att titta på. För min del blev det en hel kasse full med virkade dukar och spetsar för under 100-lappen. Det var halva priset på allt virkat. Vem kan motstå det? När en duk kostar en tia gör det inte så mycket om det spills både kaffe och rödvin på dem.  




Tänk alla flitiga kvinnohänder som virkat alla dessa fina dukar.




Den här kan nog användas på flera sätt. Duk eller kanske hängd över en fåtölj. Eller kanske rent av som pläd.




Det här är en sån där spansk duk man köper som turist i Spanien. Den är stor och jättefin och kommer passa så bra till midsommar i lusthuset.




Det blev inga möbler eller andra projekt att måla. Får väl tillstå att jag känner mig rätt nöjd med det, jag har ju en del som ligger och väntar...
En liten söt ljuslykta för 5 kr fick följa med hem. Den passar på ett fat som har samma stil.





Så är det ju snart jul igen. Kunde inte motstå denna lilla figur för en tia, gjord i sånt där strävt material som jag glömt vad det heter. Ser gammal och nostalgisk ut i mjuka färger.

Nya tag var det ja...
Har ju blivit lite si och så med större arbetsinsatser här hemma. I dag hade jag tänkt komma igång tidigt, men då ligger jag och läser halva natten. Vem kommer upp tidigt då? Ja inte jag.

Men nu ska jag gå ut och göra ett ordentligt försök att städa altaner och lusthus. Bildbevis kommer...eller inte...



3 kommentarer:

  1. Tack för titten....jag gillar också gamla virkade dukar...tittar alltid efter dom på loppisar....och apropå loppisar...jag har öppnat en mini loppis på gården....få se hur det kommer att gå....det är mycket folk som rör sej här omkring.....jag hoppas på värme snart så jag kan ha öppet lite mer ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Trevligt att ständigt hitta nya bloggar när man klickar runt. Kul med egen loppis...jag skulle behöva bli av med lite också...hi hi....

    SvaraRadera
  3. Vackra gamla spetsar, charmigt!
    Kram Paula

    SvaraRadera