tisdag 20 maj 2014

It´s been a hard days night...

Två långa arbetsdagar är till ända utan några inspirerande fritidssysslor. I går kväll fick man ta rejäla kliv hem för att undkomma hällregn och ett sju attans åskväder. I dag har solen varit på vår sida till allas glädje då vi haft friidrottsdag på vår skola. Inte har jag fått sova ordentligt heller...Friherren skulle upp i ottan halv fyra för att flytta bin. Har ni hört på den va? Det är en hel vetenskap detta med bin det vill jag lova. Nu väntar jag bara på honungen.




En liten stund av avkoppling i lusthuset fick det bli. Känner mig ungefär som en sån där robotgräsklippare som far fram och tillbaka, kors o tvärs för att sedan återvända till sin laddningsstation, i mitt fall då lusthuset.





En Smålandsljusstake har fått vit färg för att passa in lite bättre. Några tända ljus kan värma upp direkt när det är lite fuktigt och kyligt ute. Kanske rent av allra mysigast i augusti när kvällarna blir mörka och hela lusthuset är fyllt av levande ljus.




Glasen bara väntar på att få fyllas av något uppfriskande gott. Varför inte rabarbersaft? Har gjort två satser som ska stå och dra ett dygn. Spännande. Första gången jag gör rabarbersaft. Fick rabarber som var nästan en hel meter. Annars kommer snart tiden för min absoluta favoritsaft som är fläderblomssaft. Sparar alltid en flaska i frysen som ska drickas på julafton som en liten hälsning från sommaren.




Detta är en dörrstopp jag har gjort av lite linnetyger och fylld med småsten.





Ser ut att bli en fin solnedgång ikväll men min sista bild från min laddningscentral får bli en av alla mina madonnor. 

Hoppas ni alla har era egna laddningscentraler där ni hämtar ny energi. 








1 kommentar: