söndag 11 maj 2014

Att vela

Ja i dag har jag verkligen velat hit och dit. Ska jag gå ut? Nej, det blir nog snart regn. Ja men nu skiner solen...Ska jag börja måla  pallen.. eller...Det blev tillslut tvättstugan, tvätta, sortera tvätt och stryka kläder. Efter det plockade jag faktiskt fram lite tyger som har legat till sig så där några år. Härliga linnetyger som bara ligger. Om man skulle försöka sig på att sy lite igen? Förstår inte att jag kunde sy overaller till barnen som var fodrade och sydda i flerfärgat tyg med passpoaler. Låter väldigt mycket överkurs. I dag tänker jag mest enklast möjliga. Det händer att det blir en kjol då och då men inte så mycket som förr. Då sydde jag de flesta av mina kläder och en hel del av barnens. Det slutade med att jag klippte till ett par byxor. Får se nu om det kan bli något av det och om mitt tålamod håller i sig.




För övrigt har jag som vanligt fixat lite inför arbetsveckan och jobbat med planering. Lite soffhäng och läsande av tidning också. Tycker mycket om denna "låda" jag hittat och målat lite text på. Har så fin form med två fack och ett handtag i mitten så man kan bära runt den. 




Inom räckhåll från soffan som ni ser... Bordet jag fyndade på nätauktionen har fått förbli i sin ursprungsfärg och ska så förbli.





En dag som denna är väl som gjord för innemys och fika. En härlig sockerkaka med rabarber i som gör den saftig och extra god.





  Ha en skön vecka och förhoppningsvis får vi             snart sol och värme igen.

2 kommentarer:

  1. Bra tidningslåda, jag har alla mina magasin i bokhyllan och alla tidningar uppradade i en hög på golvet, det har ju blivit en del genom åren :-) Mysigt innekura väder idag, och så gott med rabareberkaka, mums!!
    Fin kväll! Kramis Paula

    SvaraRadera
  2. Jättefin tidningslåda!
    Jag förvarar mina lästa inredningstidningar i en gammal kista, bra det med............

    Vad god din kaka såg ut, och vacker.

    Ha det fint,
    Anneli

    SvaraRadera