tisdag 13 maj 2014

Att se bortom

...regn och rusk. Inte är det lätt men det lär komma andra dagar snart. Man får helt enkelt anpassa sig och göra saker lite efter väderlek. Det är hopp om sol och värme i slutet av veckan så nu gäller det att få en massa saker gjorda så man kan njuta av det.




Visar idag några små askar jag tycker om. I denna förvarar jag små dekorationer och band.




Den här burken har jag dekorerat med spets, en liten ros och urklipp från en tapet från Rusta. 





Här har jag dekorerat med fler bilder urklippta från denna tapet. Finns många tapeter med mönster som kan användas på andra sätt än som just tapet.




Litet loppisfynd som bara fått vit färg och en text.




Den här är köpt precis som den är. Alldeles utmärkt att förvara de viktigaste sybehören i och att ha nära till hands.




Sista burken är tillverkad av min yngsta son. Den har fått lite dekoration och står till vardags på köksbänken fylld med kronljus.

Önskar er en härlig vecka. Mellan regnskurarna kan det vara rätt skapligt. Några avslutande bilder från solnedgången lördag kväll. Lär bli många fler framöver.




Regntunga skyar...


En stund senare...







1 kommentar:

  1. Så otroligt kreativ du är och så många fina saker det blir! Jag förstår att du måste njuta när du får hålla på med detta! Det märks!

    Helt underbart med solnedgången och jag hoppas att vi får se mera av just solen framöver! Den har varit lite frånvarande på sista tiden, minst sagt! Här har också regnat och åskat också! Nu hoppas vi på lite bättre väder framöver!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera