onsdag 21 maj 2014

Sleeping on my pillow

Ja så var det nog nästan i dag när jag efter jobbet sträckte ut mig i hammocken. Varmt i skuggan som värsta sommardagen och så gunga lite lätt, insvept i dofterna från grannens syrenhäck. Tur grannen klippte gräs och Friherren kapade träbitar annars hade jag väl legat kvar. Eller nej...hade ju två satser rabarbersaft att sila och tappa på flaskor och den blev frisk och härlig med isbitar i.




 Tycker tyget i kuddarna jag sytt till hammocken är rätt läckert med gamla filmmotiv. Är nog helt enkelt lite svag för tyger med tryck och text. Hade nästan glömt bort var vi gömt undan kuddarna under vintern men fann dem väl inpackade i plastsäckar under källartrappan. Tyget i själva hammocken är tunt och inte direkt vattentåligt så det blir till att sy nytt tak i sommar. Funderar på en lösning med kardborreband för att slippa ta itu själva hammocken.Ska nog gå att fixa ändå.







På altansoffan har jag dessa kuddar med gamla virkade dukar fastsydda .
Man kan aldrig ha för mycket kuddar eller hur?






Här ligger också en Ellos-fyndad kudde.





I botten av ena plastsäcken hittade jag stoldynor till altanstolarna som jag glömt bort att jag gjorde i somras.




I lusthuset är detta favoritkudden.




I morgon ska sommarvärmen fortsätta vilket passar bra då jag ska tillbringa hela dagen utomhus. Nu ska jag lägga huvudet på sovkudden och önskar er alla god natt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar