måndag 28 april 2014

På plats

Så där ja, nu var nya kökslampan jag fyndade i går på plats. Den passar bra tillsammans med annat "lull-lull" i köket. Man ska aldrig förhasta sig utan vänta tills det rätta tillfället ges och lampan med stort L dyker upp. Oftast gör det det när man minst anar.Har funderat så vilken lampa det skulle bli när den gamla IKEA-lampan tappade alla sina 300 pärlor eller vad det kunde vara. Hade ingen lust trä om alla dessa och var lite trött på den.




I dag har det inte direkt varit väder för att sitta inne och tända ljus i den lampan men vänta bara...väderleksrapporten innehåller både regn, snö o kyla. Valborgsmässoafton kanske firas i skenet av dessa ljus.




         Eller kanske de här ljusen.





Annars nöjer jag mig väl med ett litet ljus för ljus kan jag inte leva utan.





Som ni ser har jag nog snöat in lite på en viss stil, men trivs med det för tillfället.


Så härligt det var att kunna sitta en stund i solen i dag efter jobbet. Vi får tydligen en chans till i morgon och den tar vi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar