onsdag 23 april 2014

Äntligen loppis

I dag var det äntligen dags för ett loppisbesök. Var faktiskt riktigt längesedan nu. Turen gick till favoritloppisen och tur var det. Jag och min kollega fick handla på krita. Bra att vara känd eller kanske ökänd på stället. Vi hade helt enkelt med oss för lite kontanter och då stället inte tar kort var det bara att skriva upp. Men vem trodde att vi skulle göra så många fynd?




Ett av fynden var denna lilla söta psalmbok som var en bröllopsgåva till en Alfrida 1906. Så otroligt vacker både utanpå och inuti.





Vi hittade också en hel låda med gamla broderade lakan och örngott. Blev två örngott men ångrar nästan att jag inte köpte några lakan också. Man kan ju faktiskt sy påslakan av dem...om man nu tar sig den tiden att göra det. Nåja, ska ju dit och betala skulden på lördag...





Som om inte detta var nog, vi hittade också massor av virkade dukar och spetsar. Så billigt så det var helt omöjligt att inte plocka med sig hem. Har flera idéer om hur dessa ska användas. Såg en mycket vacker lampa som var gjord av virkade dukar. Ni minns kanske 70-talets lampor av snöre, fästa med tapetklister på uppblåst ballong. Tänk er dukar istället. Eller en lampskärm, eller...






De brukar alltid komma till nytta på något sätt.






Lite beslutsångest fick jag när jag hittade ett klockfodral till ett fickur. Varför det nu då? 30 spänn...jo men jag har ju redan ett likadant. Men man kan alltid ge bort eller hur...?





Så här blev den förra jag köpte.
Jag kanske ska låta den här vara som den är.




Nöjda över våra fynd avslutade vi trippen med lite hembakt gofika. På lördag får jag göra rätt för mig och fylla plånboken med kontanter...vem vad vad jag kan göra för nya fynd? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar