onsdag 2 april 2014

Så går en dag ifrån vårt liv

...och kommer aldrig åter. Ja vissa dagar vill man aldrig ska ta slut och andra så fort som möjligt. Känns väl mer som det senare då för tillfället. Ska inte klaga, det kunde vara värre. Sitter och längtar efter att göra en resa. Vart som helst nästan bara det är utanför 50-skyltarna. Det finns så många härliga platser att besöka inte minst i vårt eget land. Platser man vill återse och återuppleva.Platser man tänkt besöka.




Här en bild från förra sommarens besök på Öland. Var några år sedan vi var där med familjen och då var det anpassat efter barnen naturligtvis. Nu kunde Friherren och jag göra det som föll oss in och upptäcka Öland med nya ögon. Vi bodde på ett mysigt ställe bortom allfartsvägen och folkträngsel och hittade lugnet på Gärdslösa prästgård.






Ett annat år var vi i Binz med ett par goda vänner. Letade inte fram någon bild men ett försök till att måla dessa härliga solstolar som finns där har jag till hands. Det är också en plats jag längtar tillbaka till.Det är något speciellt med öar, man längtar alltid tillbaka.





Som hit till Samos. Här var vi i höstas tillsammans med hela vårt underbara revygäng. Ett härligt sätt att resa tillsammans, ung som gammal, och ha så roligt som vi har. Bad, sol, party och så naturligtvis lite murbruk för oss som gillar historia och kultur.





Jag fortsätter att drömma om resor jag gjort och vill göra så går den här dagen också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar