tisdag 1 april 2014

Öppna ditt fönster

...släpp in lite sol. Glöm den snö som föll i fjol, tänk på rosor och viol...
Den gamla 40-tals dängan står sig. Är inne en dag som denna så jag har faktiskt öppnat fönstret. Nåja lite kallare än vad vi vill ha, men solen skiner. Läste just att april kommer från grekiskan och betyder öppning. Vad kan passa bättre? Ett öppet fönster och en öppen dörr mot våren och allt härligt som väntar.






Solglittret här inne får mig att längta alldeles förskräckligt efter vår och sommar. Är man hemma så här ett par dagar från jobbet får man ju tid till både tankar,idéer och längtan ut. Finns inget härligare än att ta en god bok och lägga sig att läsa på altansoffan oavsett väder. Den är inropad för att ingen  ville ha den. Friherren och jag tyckte det inte var klokt så vi bjöd ett par hundra och fick den. Problemet var bara att vi varken hade rätt bil för tillfället, alltså med dragkrok för att kunna hem och hämta släpkärra. Jag låg kvar i trädgården på soffan flera timmar efter auktionens slut innan Friherren kom med rätt bil, släpkärra och starka söner. Sedan var det problemet att komma på var den skulle stå. 


  

Pling - naturligtvis på altanen!
Där är den nu med nytt tyg och kuddar. Ja inte riktigt ännu. Vi stuvar in trädgårdsmöbler i lusthuset under vintern. Till påsken ska allt ut och lusthuset öppnas upp för säsongen.







Mitt andra favoritställe där ute är denna hammock jag fick av familjen på Mors dag. Så lätt så vi flyttar runt den där vi för tillfället vill ha den. Skönt att ligga och läsa och gunga så där lagom. Nu låter det som om jag ligger dagarna i ända under sommaren, men det vore ett aprilskämt. Har ganska svårt att sitta stilla och inte göra någonting, men tränat upp mig. Tror numera att det är riktigt bra att bara sitta "å glo i tomme" som man uttrycker det här i krokarna.Ingen har jag lurat i dag på stora luraredagen och inte blivit lurad heller för den delen. Nu är ju inte dagen slut ännu så vi får väl se.

..så ta och öppna ditt fönster, släpp in lite sol, ta en minut och titta ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar