tisdag 22 april 2014

Många bollar i luften

Ja nu känns det som om jag satt många bollar i rullning. Ledigheten sparkade igång flera projekt och idag tog arbetet ny fart. Nu vet jag knappt vilket ben jag ska stå på eller vad jag ska göra när tid ges. Ett försök till struktur och jag satte mig framför datorn och började skriva på en inlämningsuppgift till en webbaserad kurs jag går inom jobbet. På vägen dit tog jag bort påskdekorationer och halvt vissnade blommor. Samtidigt försökte jag sjunga på de sånger jag behöver träna på till konsert nästa helg med kören. Dessutom vill jag ut i solen som skiner in i rummet och talar om hur smutsiga fönstren är. Och inte är altanerna och lusthuset iordningställda.






Hur splittrad kan man bli så här på våren? Man vill så mycket utan att bli alltför stressad. Nu plötsligt måste man ju in i garderober och skåp och leta efter andra skor och kläder. Ja inte för att jag klagar utan jag försöker bara sortera upp allt som bara dräller över mig.






När påskäggen försvann lyfte jag istället fram några små statyer jag har. Flickan fick min mamma på sin sjuårsdag, vilket innebär att den närmar sig hundra år. Pojken har jag hittat på loppis.





Denna tjusiga flicka är ett loppisfynd för en tia men nog så söt.






Nu får en grön växt pryda mitt bord istället för de gula blommorna. Gult passar inte så bra in i mitt hem mer än möjligtvis till påsk. 


Jaha...nu ska jag fortsätta med något av allt jag hade att välja på. Det får nog bli en liten djupdykning i garderoben, man vet aldrig vad som kan dyka upp där. 

Någon staty lär jag inte likna i dag.

1 kommentar:

  1. Jag känner så väl igen mej i det du säjer här! Plötsligt är det en massa saker men "borde" göra nu när det nästan blivit sommar, och det ena drar med sej det andra!

    Fina saker har du i alla fall att titta på medan du strukturerar!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Lisa

    SvaraRadera