onsdag 9 april 2014

Nedräkning och att inte gå ner för räkning

Nu får man stå emot lusten att tappa sugen över att våren kom av sig. Det blev liksom lite stiltje i vårplanerna. Jag hann skicka efter både två par vårskor och en vårklänning.
Men det är bara att käckt hoppa i de gamla vinterkläderna och trötta vinterkängorna och låtsas som om det regnar...ja nu var det ju just det det gjorde. Optimisten i mig försöker få mig tro att till påsk kommer solen åter.




Nedräkning har börjat, nu närmast till fredag då äldste sonen kommer hem över helgen. Han och en studiekamrat ska underhålla med musik på ett evenemang här i krokarna. Ska bli roligt att få sitta och lyssna på detta. Nedräkning nr två innebär ledigt nästa vecka. Hur gött är inte det? Och hur lång är inte den hinna-med-att-göra-listan tror ni? 
Nedräkning nr tre, snart dags för lusthuslivet.




Där står detta bokskåp jag fyndade för ynka femtio-lappen som sedan fått färg och litet draperi av en delad bordsduk. Där har jag samlat detta porslin som är fyndat på olika ställen de senaste åren för så där en tia styck. Påminner lite om Provence på något sätt. Känns somrigt att ha detta just bara i lusthuset och under sommaren.

Gläds åt forsythian som blommar och den lila marktäckande växten som jag inte har en aning om vad den heter. Tänk vilken explosion det blir när solen och värmen kommer. Ja då åker vårskorna och vårklänningen på.
Nedräkningen har börjat...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar