fredag 4 april 2014

Back in business

...skulle man kunna säga. Tillbaka på jobbet efter ett par dagar hemma och tillbaka på bloggen efter att inte ha bloggat under gårdagen. När jag började blogga tänkte jag att det blir nog som när jag försökte skriva dagbok i min ungdom. Då brukade jag börja hur många gånger som helst men sen blev det inget av det i långa loppet. Har därför försökt skriva varje dag. Nu fattar ju jag att man kan väl knappast göra det eller? Ja en del av er är ju fantastiska och skriver varje dag. Har funderat på om man verkligen kommer på något att skriva om alla dagar. Det är onekligen lite speciellt att blogga, som att prata rätt ut i tystnaden. Hallå, är ni där? Men det vet jag ju att ni är. Ni är välkomna till min blogg och det är jättekul om ni skriver en hälsning någon gång. Hoppas jag kan glädja eller ge inspiration då och då, liksom jag får av alla underbara bloggar som finns.



Efter lite städning "a la light" har jag plockat fram några ägg från förra året. Dessa har jag förut haft hängande men nu får de ligga i en gammal kakform och kändes på det sättet lite nya.





Har köpt köpt några begagnade godisägg som ska målas om i helgen och dekoreras. Får bli några rosa och turkosa i den nya färgen jag köpte. Har budat in ett bord på nätauktion för att "shabba" vitt. Gammalt åttakantigt med svarvade ben och knoppar. Som gjort för att måla och slipa. Men väl hemma tyckte resten av familjen att det var fint som det var och passade att vara mörkt trä. Jaha, och jag som bara väntar på att få måla med Chalk Paint. Nå ja, vi får låta det bero lite, jag har väl alltid ett annat gammalt bord jag kan måla.





Nu börjar det lukta gott här. Det betyder att Friherren har lagat mat. Får lov att bli lite social nu och inte sitta här framför datorn.  Ha en härlig fredagskväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar