tisdag 15 april 2014

Vardagslyx

Ja det kan innebära väldigt mycket för mig. En vacker dukning, tända ljus, god mat eller gemenskap med vänner. Just idag var det att få sitta i solen på nyinköpta caféstolar och fika med nybakta hallongrottor, visserligen utan hallon men med lika god krusbär/lime-sylt.




Inte några blommor och heller inte städad altan, men det gjorde inget, stunden var gudomlig. Får ta tag i det mindre roliga en annan dag. Det ska bäras och kånkas och fejas. Med lite tur får jag extrahjälp i helgen. Då planerar jag också öppna upp lusthuset för säsongen.





Nu satt jag inte hela tiden utan det var dags att fortsätta pröva Chalk Paint-färgen på olika underlag. Vilken härlig känsla att stå i solen och måla och vara ledig. Man måste verkligen inte resa bort för att ha en skön ledighet och avkoppling.






Det räckte att måla endast en gång på ren träyta och på cementljusstakarna som jag köpte på Biltema i går. Färgen torkar otroligt fort. Färgen heter "Provence" och har en härlig turkos nyans. Ska kanske vaxa bänken för en tåligare yta och lättare att torka av.





Ett par gamla ljusstakar fick också några drag av penseln. Fick ett helt annat uttryck.






Denna metallkorg blev jättefin när jag målat och slipat av färgen lite här och där.
Målade även ett bord men det behöver nog en strykning till innan det blir dags att slipa och vaxa det.

Hoppas på sol även under morgondagen annars får det bli innejobb. Har lagt en hel del syprojekt på hög också så arbetslös blir jag inte. Sedan måste det väl förberedas lite inför påskhelgen.





Till sist, dagens påskägg.
Ha en fortsatt härlig påskvecka och glöm inte bort att lyxa till det i vardagen.



1 kommentar:

  1. Vilka roliga aktiviteter du har därhemma, varvat med sköna stunder i solen!
    Önskar dej en riktigt fin fortsättning på påskveckan!
    Lisa

    SvaraRadera