tisdag 8 april 2014

Äggande

Så där ja...nu var påskäggen pyntade. Grundmålade med Annie Sloans kritfärg och dekorerade med lite spets och vintagebilder.











Trodde inte jag satt fast i gammalt genustänkande, men jag ger nog svärdöttrarna de rosa äggen, sönerna de turkosa och behåller ett beige till mig själv 
(hur tänkte jag där...?)




Den här turkosa färgen heter "Provence" och är alldeles ljuvlig.




Och så kommer mitt lilla ägg målad i färgen "franskt linne".




Jätteroligt att måla och dekorera påskägg men väldigt kort tid de används egentligen. För all del, de kan väl ligga framme även efter påsk ett tag. 

I dag har det verkligen varit aprilväder med häftiga regnskurar. Man får väl vara glad att det inte är snö. Jag försöker tänka att kommer regnet nu så blir det inget regn till påskhelgen. I dag på jobbet funderade en kollega om möjligtvis inte vädersnacket var ett tecken på åldrande...Oj då! Trots regnet så både känns och syns våren mer och mer nu. Grönare för varje dag och fåglarna sjunger på morgonen så t.o.m. morgontrötta jag blir pigg.  


Just det. Jag glömde ju mitt stora jättepåskägg som jag dekorerade klart i går kväll.





Spraylimmade en spetsduk och fäste på ägget.
Vet i sjutton vad jag ska ha det till. Brödkorg kanske...eller som fruktskål.

Alldeles ensam i huset ikväll. Man skulle kunna säga tyst och skönt och det bara för att det är det när man vet att någon kommer hem.




1 kommentar: