fredag 18 april 2014

Aprilväder

Ja det kan man väl ändå kalla vädret som varit idag. Ömsom varmt, ömsom kallt och så några rejäla skurar dessemellan. Jag har ändå befunnit mig inne till största delen av dagen. Det har fixats en hel del mat till morgondagens gemensamma påskmåltid då alla pojkarna är hemma. Enkelheten är ju min melodi så särskilt ansträngande har det inte varit. Några kära gäster på lunch så där lite spontant. Tur jag hade några knippen färsk sparris hemma. Det blev en busenkel soppa av dem. Sparris, kycklingfond, creme fraiche, lite vitt vin och kryddor... klart. 




Den här gamla tavlan kanske passar så här på Långfredagen. Tycker dessa tavlor både är vackra och ett kulturarv på något sätt. Tänker på långfredagar när jag var barn och allt var stängt, tomt och öde. Tror fortfarande att affärerna väl är stängda någon dag eller del av dag, men icke, inte ens i vår lilla stad. Detta har man ju vant sig vid så visst, jag var och handlade lite småsaker som fattades. 





Ytterligare en tavla av religiös karaktär med lite kul form på tavelramen. 






Är nöjd med den nya "looken" på trappan. Mellansonen undrade just om det var årets färg. Han är ju mest van vid att jag målar vitt. Lilla pallen blev en lagom liten avlastningspall, sättapåskornapall eller kanske rent av en liten ljugarbänk.

Glad Påsk!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar