torsdag 24 april 2014

En riktig soppa




Härligt att komma hem och bli bjuden på champinjonsoppa. Vi har blivit mycket bättre på att tillaga och äta soppor. Finns ju hur många varianter som helst, allt efter tycke och smak. Har inte gjort nässelsoppa i år.





Lägger in några bilder på lite av det jag ser när jag sitter i köket och äter. Har samlat på mig lite gamla köksgrejer med sliten patina.





Finns de som förfasar sig över hur jobbigt det måste vara att ha så många prylar framme när man ska damma. Tja, glädjen över att ha lite ögonfröjdsgodis när man äter är större än problem med att damma anser jag för min del.





Undrar just om vi använder något i vår vardag i dag som i en tid framöver kommer bli dekoration i ett hem. Tänk om mina mostrar som hade lantgård skulle se mina små arrangemang av redskap de använde för att utföra sina vardagliga sysslor. Som kotavlorna t.ex.





Så var det fredag igen och sol och värme ska vi få behålla. Att jag fick skrapa lite is på bilrutan i dag talar vi tyst om.

Ha en skön helg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar