onsdag 29 oktober 2014

Längtan...

ja nu börjar den komma smygande. Har helt enkelt inta haft tid att börja längta till resan söderut. Allt målande och fixande nere i källaren har tagit all tid och alla tankar, men nu börjar det ta sig. Gårdagen ägnades delvis åt lite inköp av matta, ljusslinga och lite annat. Bilder kommer när det är färdigt. Känner på mig att det blir ett rum vi kommer vara väldigt mycket i.





Längtan efter att sitta ner och måla en stund infann sig också under gårdagen när jag plockade bland mina grejer. I denna fina gamla burk har jag mina akvarellfärger. Precis det där motivet målade jag alltid när jag var liten, ett litet rött hus med en sjö bredvid. Nu bor jag inte i ett rött hus och inte så nära en sjö, men dock nära.




Bjuder på några bilder av ett par akvareller jag målat efter foton tagna på några resor. Brukar fota och tro att jag ska måla det sedan, men ofta stannar det vid bara foton. Tiden vill inte infinna sig...




Båda dessa är från Mallorca.



Denna är från Grekisk ö.




Denna har jag målat av från någon bild i en tidning.

Ja, längtan var ordet för dagen. Längtar efter sol, resan, värmen, när källaren är klar, julen...

7 kommentarer:

  1. Jag tycker du är duktig. Jag har ofta drömt om att kunna måla/teckna. Vid den här tiden på året är det härligt att se fram emot en resa till värmen. Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Du är ju duktig på att måla, hoppas du får mer tid för det!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Oj oj Rosmarie vad duktig du är, kanon fina tavlor, bravo.
    Förstår att du längtar, det gör jag också fast vi inget har beställt ännu.
    Men det liksom pirrar i kroppen efter värme och sol, lyckliga ni.
    Just nu vill jag dock inte resa, har ont i ett knä och hoppar på kryckor, blää

    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  4. Hittade din blogg genom en kommentar du gjort på en annan blogg. Roligt att få se dina alster, fina! Även om jag bor i Wales jobbar jag just nu i södra Spanien. Här är varmt och soligt runt 30 grader.

    SvaraRadera
  5. Så du har en resa framför dig, låter
    härligt. Och du är duktig på akvarellmålning,
    sista bilden är underbart fin.
    Kramar och ha en fin alla helgons helg/AM

    SvaraRadera
  6. Åhh så fint du målar...vilken talang !! Gillar den näst sista mycket...titta in till mej får du se andra "målningar" hihi....läskigt värre!.....ha en trevlig helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Ställer mej i hyllningskören över din konstnärliga talang !!!
    - Så himla fina målningar, är djupt imponerad ♥
    Kram / Anneli

    SvaraRadera