torsdag 2 oktober 2014

Rustad

Ja nu kan nordan börja vina för min rastlöshet framför TVn har resulterat i två pannband eller "öronvärmare". 
Jag ser många som lägger ut bilder på tjusiga tröjor, klänningar och annat i leopardmönster. Jag kan tycka det är helläckert och snyggt, men när det kommer till att jag själv ska ha något sånt då är det bara omöjligt. Känner mig så obekväm i det och tycker att det på mig skriker "tantvarning". Har ingen aning om varför det är så. Nu har jag iallafall köpt ett pannband i detta mönster för det var så snyggt ihop med min jacka och nya kängor, eller hur?








Det är inte så illa till de gamla mockabootsen heller.




Nu har jag dessa pannband att byta med om det nu skulle störa på något sätt med leopardmönstret. Det mönstret passar kanske inte riktigt till allt.




Dessa rosor är så enkla att virka. Man virkar dem i en remsa som sedan viras ihop till en ros. Bara luftmaskor, stolpar och fasta maskor. Kan bli stora eller små allt beroende på vilket garn man använder.




Här har vi höstfärger. Det är garnet som blev över när jag kom på att det bara skulle räcka till två stora kuddar i mormorsrutor. Det är i flera härliga höstnyanser. Räckte till ett par handledsvärmare också som snart är klara.

Lite trött ikväll, inte bara för att det är torsdag. Hade aw igår kväll hemma hos en kollega och det blev ganska sent. Men trevligt var det att sitta i hennes lusthus och äta bakad potatis, potatisodlare som de är. Alldeles svart utanför fönstren och trädgården full av gulnade höstlöv. Hög mysfaktor alltså. Har ännu inte stängt mitt lusthus för vintern. Var ju hela 16 grader ute i dag trots att solen inte sken. Så det är lite vägra höst fortfarande fastän det nu börjar bli otroligt vackert med alla färger.

           Ha en skön fredag.



1 kommentar:

  1. Jag har samma känsla som du ang. leopard...:) Äger inget ännu, men får erkänna att det passade bra med jackan och skorna!
    Kram Anna

    SvaraRadera