måndag 6 oktober 2014

Oktobersol

Så passerade även denna helgen i full fart. Lördagens oktoberfest bjöd på god mat och trevligt sällskap med humöret i topp. Tyvärr gjorde den höga volymen på musik och karaoke att vi inte stannade kvar hela kvällen. Man skulle kunna tro att det var vår höga ålder som var orsaken, men ungdomarna upplevde det samma. Men vi hade både förfest och efterfest hemma hos oss med prat, skratt och musik, så kvällen var lyckad. Underbart att ha familj och vänner omkring sig.




På söndagen skulle vi köra äldsta sonen med fru till Linköping, där de skulle ta tåget till huvudstaden. Då passade vi på att ta vägen över Vadstena och strosade omkring i denna lilla vackra stad.




Där fanns många vackra trädgårdar med färgrika löv och bladverk.






Vi gick utmed Vättern och bara njöt av en så vacker höstdag i början av oktober. Något att minnas under "vinterns långa själanöd".






Vattnet inbjöd inte direkt till att ta sig ett dopp. Temperaturen i Vättern ligger numera på 12-13 grader, så det är slut med det nu. Men underbart att blicka ut över vattnet.











Känns alltid lite speciellt att gå i Vadstena då historiens vindar blåser runt hörnen. Det är slottet, klostret, nunnorna, klosterkyrkan m.m. Där finns också en underbar gammal teaterlokal. Sommartid bjuds det på mycket kultur här.




Stenarna längs med vattnet hade även de fantastiska höstfärger.




Ja före Iphone 5 och 6 kunde det se ut så här. Säga vad man vill, men vackert var det.

Nu dags att dra iväg på sista träffen i den lilla grundläggande fotokursen jag gått. Inte vet jag om jag lärt mig så mycket, men något är det nog. Känns ungefär som ett godisregn. Ni vet någon kastar ut massor av godis och så gäller det att fånga så många som möjligt. Har bara inte hunnit ta tag i det ordentligt och börja fota.

Ha en bra vecka!









3 kommentarer:

  1. Du tar ju redan helt underbara bilder! Åh, så vackert!
    Jo då, Vadstena är verkligen vackert och säkert tacksamt att fota - men ändå!
    Bara att hitta motiven! Det är du ju bra på!
    Fortsatt lycka till med fotokursen! Det låter ju jättekul!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder du bjuder på ;)....i Vadstena har jag aldrig varit, men så bor jag i Norrland också...en liten bit att åka...
    Kram och hej!
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har nog våra små paradis antingen vi bor i norr eller söder. Jag har tyvärr inte sett så mycket av landet norrut, så den glädjen har jag kvar att uppleva. ;)
      Kram

      Radera