fredag 21 mars 2014

Återbruka

Har hittat den sidan på facebook. Ett litet råd: gör inte det. En kvinna skrev desperat: "ta bort mig från denna grupp, jag vill inte va mä längre...". Några trodde hon inte visste hur hon skulle klicka sig bort från sidan. Jag är ganska säker på att det var ironi bakom. Hon orkade helt enkelt inte med den enorma ström av idéer som rullar fram. Nu gäller det att sovra rejält för det finns ingen hejd på vad en del kan återbruka.Annars tilltalas ju en sann loppisälskare tanken på just återbruk. Där finns hur många både kloka och galna förslag som helst. Tipsade inredningsintresserade sonen om sidan och vips skickade han in bidrag och fick fler idéer.








Nu är jag kanske mest intresserad av att återbruka textilier. Här en twistbonad som jag istället gjort en väska utav. Fodrad och klar var den, bara att sy ihop sidorna och en knapp. Snabbt och enkelt .







En korsstygnstavla blev istället en kudde.










Detta fönster har sonen fixat till och har nu i sin hall.








En fruktlåda blev smart förvaring för klockor och armband.






Han har också gjort en tavla med hans morfars gamla rakkniv, fastsatt på grovt linnetyg.






Ikväll blir det inte några återbruksprojekt precis. Känner hur kudden redan lockar och drar. Friherren fixar lite god mat med något gott att dricka till och Let´s dance får väl stå för underhållningen. Man har det rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar