tisdag 18 mars 2014

Det är bara regn hos mig

Ja ska jag välja att vara positiv så är det ju faktiskt bara regn hos mig. Flera av er därute skriver om snö vilket för mig vore värre. Fick en bild igår morse från äldsta sonen med massor av snö och frågan "vad hände". Bara det där vi måste gå igenom varje år, lite bakslag. "Visst gör det ont när knoppar brister..."






Jag fortsätter mitt lilla badrumstema och visar lite smådetaljer. När vi gjorde om badrummet satsade jag på ny spegel, hylla och knoppar. Nu gäller det att inte trycka in alltför mycket utan att det får vara lite space.
 För min del kan det lätt bli att det efter ett tag har kommit in för mycket prylar och det blir dags att rensa eller iallafall lägga undan en del och byta ut allt efter årstid.





När det inte fick plats något större "tassbadkar" fick jag ett litet av en av sönerna. Fin detalj att lägga småplock och parfymer i.







Den här lilla sötisen hittade vi på en loppis och den måste ju med hem. Nu har Friherren skägg så rakblad har ingen strykande åtgång precis. Den här får bara stå där och se fin ut.








Denna lilla byrån fyndade jag och målade om. Rymmer en hel del som annars lätt ligger och skramlar. Locket går att öppna och under finns en spegel. Där är också små fack och springor att sätta ringar i. Nu har jag ju inte massvis av juveler precis men den är alldeles perfekt för örhängen och annat bling-bling.








Till sist, ha tron på våren kvar även om det snöar eller regnar. Efter regn kommer som bekant solsken.



4 kommentarer:

  1. Så många fina och fiffiga saker du har i ditt badrum! Det är så kul när man inte följer de vanliga koderna som ofta råder i badrum.
    Ja, risken är alltid att överdekorera, men jag tycker du har löst det fint här.
    Själv får jag alltid hålla i mej så jag inte har för många prylar framme - svårt det där!

    Ja, här har vi haft grådask hela eftermiddagen, efter morronens strålande sol. Kallt och rått, men ingen snö! De har lovat regn så det är nog på gång!
    Ha en fin tisdagskväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja nu gör vädret ingen människa glad. Tur vi tog tillvara dagarna som kom förra vecka så vi kan leva på dem ett tag. Vi har inte så stort hus så vi tvingas allt som oftast att plocka bort saker. Man blir ju lätt lite galen när det är städning på gång...

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul att du tittar in hos mig.Välkommen!Tack för kommentar.
    Jag har tittat lite i din blogg och jag ser så mycke trevligt. Visst är det fint med alla madonnor...och ett fint inrett badrum är inte heller fel.
    Tycker också om din väska och kudde i gammalt linne....blir så personligt.
    Jag får återkomma...nu känns det som kvällen.

    God natt Margareta

    SvaraRadera
  4. Du är välkommen tillbaka. Ja man får så många idéer av att läsa andras bloggar. Så avkopplande att titta på allt vackert som kan väga upp allt elände man ser på nyheterna.

    SvaraRadera