måndag 3 mars 2014

Sov du lilla videung...

...än så är det vinter. Nej, det är ju vår även om vårkänslan inte riktigt infunnit sig ännu. Man liksom vågar inte riktigt hoppas, rädd för att bli besviken en morgon när man vaknar och det är 10 cm snö ute. Riktigt så illa kan det väl ändå inte bli eller? Många vänner tycker november är en förfärlig månad, men själv tycker jag nog att just februari och mars kunde halveras. På tal om att sova, så tänkte jag ta er med just till vårt sovrum.







Som ni ser kan jag inte låta bli att leka med fotoapparna i mobilen. Vi har haft sovrum i tre olika rum under sönernas uppväxtår, beroende på olika åldrar och behov. Nu är vi tillbaka i det minsta av rummen och då fick det bli bara en tunn sänggavel. Hade en idé om att göra en själv och drog med Friherren till närmaste bygghandel. Där försöker jag förklara att jag vill ha en sänggavel av Morapanel. Mannen kastar en medlidande blick på Friherren och ser ytterst tveksam ut till min idé. Men skam den som ger sig! Vi for därifrån med tillsågad Morapanel, golvlister och kantlister och mannen tyckte till slut att det var nog inte så dumt iallafall. Sen fick Friherren göra resten. Allt kröntes med en trädekoration hittad på loppis. 







Vid sidorna sitter krokar som passar bra till att bara sno runt tyget och så en liten vakande ängel.
Vi behövde nya sängben när vi tog bort den gamla sängramen och det var ju lätt fixat. Väl hemma står två vuxna, tänkande människor och tittar på varandra...äh...hur tänkte vi? Pinsamt, men vi kom hem med fyra ben! Till vår lättnad hade goda vänner gjort precis samma sak.






Pianopallen brukar i ärlighetens namn sällan se så här tom ut. Här ligger kläder högar av kläder emellanåt. Trodde jag skulle ha tidskrifter i den, men det blev för jobbigt att lyfta på allt för att komma åt dem.





Utmed ena väggen vid fotändan där det är smalt har vi en tavelhylla med gamla fyndade tavlor. Ljuslyktor av glas med några vintagebilder och spets påklistrat. 





Egentligen en juldekoration kanske, men jag låter kransen hänga uppe hela året.
Så god natt och sov gott när det blir dag för er att inta era sängar.
I morgon är en annan dag...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar