torsdag 20 mars 2014

Att vara nästan i mål

Ja denna veckan har känts som någon form av hinderbana som jag skulle ta mig igenom, över eller under. Såg väldigt långt ut till fredag, men imorgon är jag i mål och helgen är ren i almanackan. Det trista vädret har ju inte höjt humöret precis. Har tittat runt hos er i bloggarna och många känner ju av svackan i vårruset. Men med vårdagjämning som det är idag så blir dagarna längre och längre nu. Skulle tro att energin ökar i takt med ljuset.






Får njuta av de blommor jag har som lyser upp när mörkret ruvar utanför fönstret och blåsten dånar. Blåsten har jag lite svårt att förlika mig med, tycker det har blåst alldeles för mycket länge nog nu. Lockar inte till uteliv.






Ser fram emot en helg med tomma rader i almanackan. Fritt fram för spontana infall. Har sett hur många börjat påskpyssla och det är inte utan att man blir lite sugen. Har massor av andra småprojekt som "ligger till sig" så det är bara att välja.





Säger god natt med en bild från en sen höstkväll på altan då allt vände till kortare dagar och längre nätter. Mörkret var på väg. Nu äntligen är ljuset på väg oavsett regn, blåst snö eller kyla. 
              Håll modet uppe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar