lördag 1 mars 2014

Simultankapacitet

En dag med många bollar i luften. Vanliga snabbstädningen, tvätt och handla mat. Kära vänner på fika. Klippa håret på en av sönerna. Sedan fixa lite extra god mat med smarrig efterrätt då det var bingo ikväll. Bingo betyder i mitt fall att alla tre sönerna var hemma samtidigt även om det inte blev så många timmar.                                                          Underbart är ju som bekant kort.


De flesta av er har väl haft nya häftiga mobiler länge, men jag råkade ha köpt en Nokia som hade som katten minst 9 liv. Nu är jag av gamla stammen så saker ska helst gå sönder innan jag köper nytt. Hur som helst lyckades jag slarva bort den förra månaden vilket hör till ovanligheterna. Jag kan inte tro att jag blev bestulen och det gör ingen annan heller för den delen. Hur som helst fick jag anledning att uppdatera mig.


I dag har jag gått omkring och fotat lite här och där i huset för att kunna leka lite i fotoappar. Det blir nya vanor med ny teknik, det mesta med positiva följder får man hoppas. Men tid stjäl det... Här ett gammalt fönster som hittades i dikesrenen när Friherren kört på ett rådjur ( inget ont utan att det har något gott med sig...). Nu står där "Vårlängtan", betydligt trevligare än  "köp 3 l mjölk" som kanske är vanligare.


På hyllan i köket står diverse loppisfyndade köksprylar. Nostalgi med gammal mandelkvarn, kakformar och korvrör eller vad det heter. Kotavlan är äkta vara. Min kära kollega och loppisväninna förundrades över hur mycket en sådan kunde kosta när vi stötte på en på en av våra rundor. Tavlan var inte riktigt hennes grej så jag fick förklara att det är en poppis inredningspryl. "Jaha men jag har massor hemma i ladugården..."
 Ni fattar va...nu har jag fått ett par. På denna står det dessutom Rosa. Jo jag kallas det av vänner.


Sådana här kort roar jag mig med att göra emellanåt.

 Melodifestivalen har konkurrens ikväll, den skippar vi. Vad annat kan man göra när det är sista kvällen lutspelaren är hemma? Sätter mig i bästa fåtöljen och stickar allt medan tonerna ljuder.
Livskvalité på högsta nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar