tisdag 25 mars 2014

Att vara rustad med tålamod

...är inte alltid min styrka. Just nu känns det svårt att stå ut med både regn, vind och kyla. Trots det ser jag hur våren gör framsteg var dag som går. En knopp här och där och gräs som blivit grönt. Så hav tålamod. 









Så var det ju målningen jag vill komma igång med. Har bara hunnit småtesta färgen Chalk Paint som jag köpte i helgen. I dag har jag prövat att lägga på mörkt vax för att få en gammal patina. Var inte helt lätt. Kan se lite smutsigt ut, så där behövs träning. 



Här har jag försökt få fram det utskurna lite med hjälp av vaxet. Syns kanske inte så bra men blev skapligt nöjd. Hittar väl sin plats någonstans framöver.







Bordsklockan jag köpte blev jag nöjd med. Färgen tycks fästa bra även på metall. Gällde bara att hitta en madonna som var lagom stor för att få plats i kupan. Som bekant har jag ju några stycken att välja mellan så visst fanns det en. Ja faktiskt två, men det fick bli denna. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar