fredag 28 mars 2014

Lärkan drillar högt i skyn

Äntligen! När jag kom ut från min arbetsplats i eftermiddag så var det första jag hörde lärkan. Hur underbart är inte det? Nu väntar jag på koltrasten för den är helt klart min favorit. Bara den nu kan vara så vänlig och befinna sig i min trädgård när den behagar sjunga. Tänk att vakna tidigt en vårmorgon och höra koltrasten. Det är ljuv musik det.







Nu är jag ingen morgonmänniska precis men underbart är det att ha köket i öster och mötas av solstrålarna vid frukosten. Jag är alltid lika imponerad av er som går upp tidigt i ottan och fixar o donar och gör intressanta inlägg på era bloggar. För min del stannar det vid kroppsspråket och på sin höjd lite muttrande. Nej så illa är det väl inte men min kreativitet behöver någon timma för att komma igång ordentligt.






Nu längtar jag efter att få ta morgonkaffet på altanen och leva "altanlivet". Som tur är har vi en liten altan även i västerläge så där blir det eftermiddagskaffe. Som det blev idag.





Våren för ju med sig en massa "borde" och "måste", men jag hoppas att ni alla tar er tid och sitter ner i solen under helgen och bara njuter. Det behöver vi och är väl värda. Sitta ner och njuta en stund är precis vad Friherren och jag ska göra ikväll. AW hos kära vänner som vi inte träffat på länge. Det blir mycket prat och många skratt. Life is good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar