torsdag 13 mars 2014

I-landsproblem

Inte av den värre sorten. Men man har ju vant sig vid vissa saker och beteenden. Vem minns inte Galenskaparna och en monolog där Anders säger ungefär "jag har aldrig känt att nu skulle det va gött med en mobil"...Det skrattade vi hjärtligt åt. Näe, vem behöver en mobil? Jo tjena... Nu kanske vi istället borde säga "nu skulle det va gött att va utan mobil". Och det var det som var mitt i-lands problem för en kort stund. Så fort det går att vänja sig vid något som sedan blir så svårt att vara utan. Fel på min nya, men fick snabbt utbytt till ännu en ny. Ja så var det ju det där med att installera allt igen och att förlora några bilder.






Tur jag sparat en del i datorn. Här några snödroppar som snart är ett minne blott. Det går ju så fort.







Fortfarande lite mörker fram på kvällen och ljusen tänds. Undrar just hur många värmeljus man förbrukar under ett år. Friherren är en god sopsorterare och ett gott föredöme där. Han har faktiskt fått mig att pilla bort ni vet metallskivan där veken sitter. Allt för återvinningen. 







Här en trist ljushållare som fått färg och lackad bild. Stämningsfullt. Diskade flera glaskupor och ljuslyktor i helgen...oj vilken skillnad det blev. Nu avslöjar solen annat glas som borde tvättas...






Men det får vänta. Nu njuter vi av våren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar